Draamakuningattaren matkassa

Fuengirolassa

12.06.2007 18.07 -

tanne tultiin siis launtaina likan kanssa. miehen serkku poikineen oli meita kentalla vastassa. melkein unohdin kertoa etta likka sai kummiltaan Burberryn tikkitakin syksyksi; tosi kiva yllari! kaytiin kaupassa, tehtiin ruokaa, oltiin altaalla ja illalla kavastiin viela isossa ostoskeskuksessa. ostin likalle yomekon, Mayoralin topin ja kengat. laspet olivat melko hurjalla tuulella. sunnuntaina oltiin markkinoilla aamulla, ostin kesamekon itselleni. oltiin altaalla ja ma poltin itseni kun en jarkeva laittanut mitaa rasvaa selkaani. laitettiin ruokaa. nukuttiin paivaunet tai siis osa porukasta nukkui. illalla lahdettiin viela kaymaan Mijaksessa. kaveltiin siella ja kaytiin syomassa pizzat. ai niin likka sai allergiaoireita kampalla ja sitten Mijaksessa syomisen jalkeen joten annoin Ataraxia kaksikin kertaa ja luulin et oireet tulivat sitruunalimsasta. viikkoa myohemmin selvisi sitten viimein etta syy oli suolatikuissa joissa oli maitoa; ei oltukaan luettu tuoteselostetta ollenkaan kaupassa ja likka soi  niita uima-altaalla aika lajan..pojilla oli laksyt viela tekematta joten he alkoivat tekemaan viela niita.

maanantaina oli aikainen heratys silla kundit menivat viela kouluun ennen loman alkua. poikien aiti oli herannyt jo aikaisin poikien kanssa ja me unikeot herattiin sitten joskus ennen ysia. suihkuun ja aamupalalle. laitoin itseni, likankin valmiiksi ja sitten lahdettiin kaymaan Miramarissa. kavin Mayoralilla vaihtamassa tytolle ostamani topin silla se oli liian iso. Kaytiin kaupasta ostamassa vetta, ruokaa ja after sunia mulle. ei uima-allasta mulle pariin paivaan siis.. pojat paasivat kahdelta koulusta ja likka lahti poikien aidin kanssa hakemaan heita koulusta. taalla kun on se systeemi et lapset viedaan ja haetaan koulusta. syotiin viela ruoka yhdessa ja sitten he alkoivat tekemaan lahtoa kentalle. likka kavi jo ihan kierroksilla silla tiesi etta isa ja isan kaveri lentavat tanaan Barcelonasta Malagaan. odotellessamme heita pesimme pyykkia ja levittaydyimme vaatteidemme kanssa taloon "kunnolla". Jalleen nakemista jouduimme viela odottamaan kun poikien juna Malagasta oli juuttunut matkalla Benalmadenan kohdalle joten kundit tulivat taksilla joskus puoli viiden aikaan. Maanantaista loppupaiva meni ihmetellessa ja tavaroita purkaessa. illalla kun laitoin ruokaa niin aitikin soitti Suomesta pitkasta aikaa ja kertoi etta apua rahallisesti on saatavilla eraalta tutulta jos tarvitaan. kiva juttu etta ihmisilta loytyy auttamishalua tanakin paivana :) kiitos ja halaus tasta siis jos luette Blogiani!!

tiistaina kiivettiin talon jossa oleillaan takana olevalle pikkukukkulalle ja sen jalkeen lahdettiin paahteessa etsimaan Western Unionin toimistoa jota emme sitten loytaneet ennen siestan alkamista. Toimisto olisi avautunut uudelleen vasta 17 joten lahdimme takaisin kampalle ja paatimme tulla joku toinen paiva uudelleen hakemaan rahat. jain nettikahvilaan kirjoittamaan blogia matkalla tunniksi ja muut menivat jo edelta. muut lahtivat viela myohaan illalla uimaan altaalle. pyykin pesua, ruoan laittoa ja oleskelua illalla. likka on valvonut 22 tai 23 ja herannyt aamuisin 09:30-10.00 eli ihan kiitettavia unia nukkuu taalla mutta ulkona ja tai liikkeessa ollaankin oltu joka paiva aina puolesta paivasta iltaan joten ihmekos toi sitten on etta nukuttaa hyvin :)  Keskiviikkona otettiin suunnaksi ranta jossa ei jaksettu olla varmaan kuin tunti. mina varjossa silla selka ja hartiat oli edelleen hellana sunnuntain palamisesta. likka kavi hieman tutustumassa mereen, tosin ihan rannassa. miehen kaveri oli ainoa porukasta joka kavi ihan uimassa asti. tuuli oli melkoisen kiitettava joten aaltojakin oli aikalailla. mentiin laheiseen rantaravintolaan valipalalle, sitten kaveltiin kaduilla ja odotettiin taas etta siesta loppuisi jotta paasisin hakemaan Western Unionista rahat jotka siella minua odottivat. tanaan jaksoimme joten kuten odottaa ja sainkin rahat sielta ulos. kundit lahtivat varaamaan meilla Gibraltarin matkaa ja me likat suunnistettiin kampalle kaupan kautta. missattiin ensin yksi bussipysakki mutta sitten kaveltiin takaisin ja ehdittiin juuri juoksemalla meille pain menevaan bussiin. kundit tulivat aikalailla myohemmin kampalle.

torstaina suunnistimme bussilla L5 El Corte Ingles Costa Mijakseen. iso tavaratalo josta ei ostettu juuri mitaan. kaveltiin sielta Burger Kingiin syomaan ja sitten Miramariin. pyorittiin kaupoissa ja etsittiin likalle tanne paahteeseen lyhyita shortseja, vihdoin loydettiin kahdet ihan kivat ökaidista. likka ja kunditkin olivat jo vasyja kiertelyyn joten he lahtivat bussilla kauppaan ja sit kampalle. ma jain katsomaan josko jotain loytaisin. Loysin tytolle Mayoralilta pinkin topin ja pitkahihaisen paidan syksyksi, Orchestrasta viela toisen pinkin topin ja toisen pitkahihaisen paidan. kavin kahvilla ja Zarasta katsomassa itselleni valilla jotain mutten loytanyt mitaan kivaa. Bussipysakkia kohti mutta sitten tajusin olevani vaaralla pysakilla ja kysyin yhdelta pariskunnalta neuvoa. He puhuivat vain Espanjaa ja yritin ymmartaa mita he minulle kertoivat. Rouva neuvoi minut toiselle pysakille ja lahdin kavelemaan sita kohti. Epailin eksyvani mutta loysin itseni liikenneympyraan johon tultaessa oikea, "minun" bussini paahtoi minusta ohi. olin vaaralla puolella ympyraa joten en olisi siihen mitenkaan ehtinyt. olin yrittanyt soittaa miehelle kysyakseni milta pysakilta lahtivat mutten saanut hanta kiinni. han soitti ja yritin kertoa etten tieda mihin suuntaan pitaa lahtea kavelemaan. han kaski menna ns. bussikadulle joten suunnistin ihan mihin sattuu ensin ja sitten tajusin etta pakko kavella rantakadulla jotta tiedan missa olen ja mihin pitaa menna. kavellessani rantakatua pari ylaasteaikaista kaveria Jarvenpaasta tulivat vastaan; eivat tosin tunteneet minua ja minakin tajusin hieman liian myohaan keta olivat. katsoin hetken kuluttua taakseni ja olivat pysahtyneet katsomaan myoskin taakseen ja osoittelivat sormella minun suuntaani; tieda sitten tajusivatko kuka olen.. perasta varmaan kuuluu mikali tajusivat.. jalat olivat ihan poikki ja tuntui ettei loppua tule koskaan mutta sinnikkaasti jaksoin Whim Supermarketille asti josta kavin ostamassa itselleni Kopparbergin (!) paarynasiiderin ja yhden Marsin. vedin ne kavellessani ja kirosin tyhmyyttani; uudet paivalla ostetut kengat jalassa jotka puristivat kiitettavasti. en periaatteestakaan ottanut taksia. kavelin siis kampalle saakka, ehka n.5 km. kavin leipakaupasta ostamassa sampyloita ja kakkupalat meille aikuisille. kundit olivat laittaneet ruoan melkein valmiiksi ja olin niin poikki etten ensimmaiseen pariin hetkeen edes puhunut mitaan kenellekaan. pari lasia juomaa, ruokaa ja lepoa niin ok mut jalat olivat melkoisen poikki vielakin. ajoissa nukkumaan silla huomenna Gibraltarille suunta.

perjantaina tosiaan soi kello ennen kahdeksaa, aamupalaa, kahvia, miehet ja lapsi ylos sangysta. kavelimme dosarille aikamatkan ja sitten otimme myos kaikki muut matkalaiset kyytimme. ajoimme rannan kautta hetken aikaa ja sitten suuntasimme tullitielle. opas oli skotti ja kertoi historiaa seka vitseja. Menomatkalla satoi paikka paikoin vetta, eka kerta koko loman aikana! menomatka tuntui kovin pitkalta mutta viimeinkin paasimme sinne perille saakka. kundit ja likka lahtivat katsomaan Cable Carilla apinoita ja maisemia ja mina suuntasin, yllatys yllatys, kaupoille. Adams Kidsin alesta loysin yhdet kivat housut likalle, muuten en loytanyt mitaan. tosin kurssi tuotti hieman paanvaivaa silla Gibraltarillahan on kaytossaan Britannian punta joten piti hieman miettia kannattaako ostaa Magnumia joka maksaa 1.70e jne. siella oli taas kova tuuli ja hieman kylma shortsicapreissa ja neuletakissa!!! muuten taalla tarkenee topissa ja hameessa aina. en loytanyt kivaa kosmetiikkaakaan joten ajattelin tuon 5 kassillista joka tullessa oli riittavan takaisin mennessakin.. saahan sita Suomestakin ihan mita haluaa kun kavelee vaan ostamaan. kaveri osti rookia itselleen eli siina oli meidan Tax Free ostokset. loysin myoskin Tommy Hllfigerin myymalan mutta siella oli aivan JARJETTOMAT hinnat verrattuna siihen Barcelonan myymalaa joten jatin kaiken ostamatta sielta. Nextista loysin itselleni aivan jarjettoman ihanat farkkushortsit muttei niista ollut minulle valitettavasti sopivaa kokoa ollenkaan. harmittaa se vielakin nain monen paivan jalkeen.. kaytiin yhdessa valipalalla ja sitten takasin bussia kohti. takaisin lahtiessa paluumatka sujui vauhdilla silla taisin nukkua suurimman osan matkasta. likka istui frendin sylissa koko matkan. jaatiin rantakadulla pois kyydista ja mentiin meksikolaiseen ravintolaan syomaan. hyvat oli ruoat mutta hyvat oli hinnatkin. Lahdimme kampalle pain koko revohka, ma kavin ruokakaupasta hakemassa ruokaa pikaisesti. kundit kavivat suihkussa ja lahtivat ulos kahdestaan ja me jaimme likan kanssa pelaamaan Prinsessa muistipelia. herasin kolmen aikaan hirvittavaan piipitykseen ja mietin pitkaan palaako jossain vai onko jonkun auton varashalytin. se ei minulle ikina selvinnyt mutta paattelin etta on varashalytin kun aani valilla loppui ja sitten alkoi uudelleen. kundit tulivat neljan aikaan takaisin.

lauantaina herasin likan kanssa vaille kymmenen, aamupalaa ja uimakamojen pakkaamista. miehen frendi herasi 10:30 ja mieskin siina korvilla. kundit olivat hieman uupuneita edellisen illan koitoksista mutta vakuuttivat silti jaksavansa lahtea Aqualandiin Torremolinokseen. lahdimme siis joskus 12 jalkeen junalle. Torren junalta menimme taksilla Aqualandiin. paikka oli kiva ja melko iso. uskaltauduin miehen kanssa yhteen renkailla laskettavaan makeen mukaan mutta ne kaikki muut oli tosi vauhdikkaan oloisia juttuja mulle joten olin aika paljon likan kanssa lasten altaissa. oltiin sulkemiseen eli kuuteen saakka siella. mulla oli suojakerroin 40 selassa etten palaisi ja muualla nivean 20. loppupeleissa karahti sitten selka, hartiat uudelleen, toinen reisi, mahaakin hieman. saamari sentaan! taksilla taas Torren juna-aseman lahettyville ja haettiin Burger Kingista kaikille hampurilaiset mukaan seka kaytiin viinakaupasta ostamassa limsat kaikille. leikkipuistossa junaa odottaessa. junalla Los Bolichesiin josta El Corte Inglesista ostamaan jadea, menin edelta kampalle ja kundit tulivat likan kanssa perassa. Tinto Verano maistoi tuon kuumuuden jalkeen oikein hyvalta. paksu kerros selkaan ja reiteen after sunia ja sitten pyykin pesuun, tiskaukseen ja ruoan laittoon. kello taisi taas olla 23 ennen kuin likka nukahti.

sunnuntaina mies herasi vuorostaan likan kanssa mun vaatimuksestani ja ma sain siis nukkua niin pitkaan kuin halusin, eli herasin 10:19, Suomen aikaa siis 11:19. Mies oli niin ihana etta keitti mulle kahvia, sit aamupalaa ja suihkuun. tyton rasvaamisessa meinasi keinot loppua silla loppurasva oli mennyt pilalle joten piti laittaa niveaa loput, sk 20, toivottavasti tuo riittaa hanelle. ma laitoin pitkasta aikaa teepaidan jossa kunnon hihat paalleni jotta en palaisi enaa. junalla siis suunta kohti Benalmadenaa ja Telefericoa joka siis on kaapelihissi vuoren rinnetta pìtkin vuoren paalle. makin siis uskaltauduin mukaan mutta kylla oli tosi upeat nakymat vaikka hirvittikin hieman! perilla oli pitka kavely pitkin vuoren rinnetta. nousu onnistui oikein hyvin mutta alas tullessa tytto kaatui ! mutta mies sai onneksi kiinni silla han olisi mahtunut kevyesti putomaan pitkin vuoren rinnetta alas asti kaiteiden raoista ja se olisi ollut menoa sitten. kaikki saikahdimme melkoisesti ja likka itki hetken mutta sitten oli pakko jatkaa matkaa kun muut ihmiset hermostuivat kun oltiin niin hitaita menemaan liukasta kapeaa, pienta polkua alas. nakymat olivat todella huimat vaikka joissain kohdin pelotti ihan helvetisti etta jos tasta jalka lipsahtaa niin putoan ja kuolen mutta kannattihan tuo :) kaytiin juomassa ravintolassa ja kundit kavivat viela toisen reitin kahdestaan. odotimme heita ja sitten matka jatkui takaisin alas kaapelihissilla. kundit saivat hienoja kuvia reitilta ja mies kuvasi videokamerallakin. oli hurja tunne menna kaapelihissilla moottoritien yli ja kulkea ihmisten uima-altaiden ylapuolella. alaspain mennessa tuuli hurjasti joten se heilutti koria melko lailla mutten pelannyt juuri yhtaan enaa. tulimme junalla Fuengirolaan asti ja tarkoitus olisi lahtea tekemaan ruokaa lapselle seka menna suihkuun. lahdetaan illalla miehen kanssa ulos syomaan kahdestaan. huomenna mennaan kaupoille etsimaan miehelle kenkia ja minulle farkkushortseja joita en sielta Gibraltarilta sitten saanut. Kiva fiilis edelleen olla lomalla. joskus harvoin tuntuu silta et olisi kiva soitella kavereille mutta nyt tahan puhelittomaan elamaan on jo tottunut. ekan viikon kannoin Nokiaa joka paikassa mukana jotta tiedan mita kello on ja onko kukaan soittanut tai laittanut viestia mutta taman viikon olen ollut taalla valilla jopa ilman puhelinta. vastaanotettuja ja soitettuja puheluja kun taitaa olla jo vaikka kuinka monella kymmenella eurolla, hieman pelkaan. tuliaisia ei olla ostettu yhtaan ja en ole jaksanut niita miettia ollenkaan enka aiokaan niita juuri ostaa silla sen takia me ei matkalla ja lomalla olla. kortit on lahetetty ja toisia en aio enaa alkaa laittamaan. jossain vaiheessa kai pitais vanhemmillekin soittaa et kaikki ok muttei viitsi ylimaaraisia soitella kenellekaan. yhdelle kaverille olen pari puhelua soittanut kun oli tunne et pitaa jollekin hehkuttaa miten siistia taalla on ja on ollut! on nahty kaikenlaista, reissattu tosi paljon ja erilaisia juttuja. taman loman jalkeen mikaan ei ole enaa entisensa :)

Lapsen ruokien kanssa ei ole ollut mitaan ongelmia, joka paikassa ollaan taas saatu selvitettya allergiat ja saatu oikeanlaista ruokaa hanelle ja mika hulluinta paljon helpommalla kuin Suomessa! tahan espanjalaiseen rytmiin voisi melkein tottua. lampo on ihana asia, valilla mulle hieman liikaa toi paahde mutta silti tama on parempi kuin Suomen kylma kesa. ensi kesaksi suunnittelen jo uutta lomaa ihan taysilla. nyt oon kirjoittanut niin kauan etta pakko tsekata viela postit ja sitten lahdettava kampalle. moikka taas!

taalla ollaan taas viikon tauon jalkeen paivittamassa kuulumisia! siis maanantaina herasin 10:19; lapsi ja mies mun jalkeen. Suomen aikaa siis 11:19 :) aamupalan jalkeen suunnistettiin dosalla Fuengirolan keskustaan. ostettiin Bershkasta taas vaikka mita, ma toppeja ja kundit paitoja. kaytiin valilla hakemassa valipalaa supermarketista ja syotiin pahkinoita kirkon pihalla olevassa puistossa. kavaisin likan kanssa viela Zarassa josta taas loysin hanelle vaatteita, pari neuletta syksyn kylmia, yok, varten. oltiin puhuttu et illalla mennaan tivoliin, sitten hylattiin ajatus jonka jalkeen kuitenkin paatimme sinne lahtea. kaytiin siis lahimmasta kaupasta hakemassa 12 litraa vetta, kaljaa, cavaa ja mulle siideria seka kahvia. sitten taksiasemalle josta taksilla kampalle, kamat sisalle ja taksilla viela juna-asemalle. kaytiin benalmadenassa syomassa jotain pienta ja sitten suunnattiin itsemme Tivoli Worldiin. minakin otin rannekkeen koska viime syksyn kaynnin jalkeen jai harmittamaan etten ottanut ranneketta. olimme siella hieman avaamisen jalkeen mutta tivoli oli ilahduttavan tyhja joten ehdimme kayda melkein kaikki laitteet lapi. kavin ensimmaisena vuoristoradassa joka oli mulle aivan liian hurja, kiljuin niin et viereisessa vaunussa oleva suomalaislikka menetti varmaan hetkellisesti kuulonsa. huusin taas et ma kuolen kuten aina noissa laitteissa joissa ma pelkaan.
likka ryykasi taas aivan kaikkiin laitteisiin joihin vaan paasi kundien mukana eika hanta hirvittanyt yhtaan. isaansa on lapsi tullut pelkokertoimen osalta, aidilla kun se on taysi nolla mutta noita kahta ei pelota mikaan. kaytiin viela sellasessa junassa joka naytti tosi hurjalta mutta joka oli minustakin ! ihan lally kuten likka sanoo. kiva ilta oli minullakin tivolissa. oltiin kampalla joskus puoli yhdentoista jalkeen. nukkumaanmeno taas venyi aikalailla.
tiistaina herasin jarjettoman aikaisin silla vieressa olevilta rakennustyomailta kuului sen verran kova kolke ja kolina, etta olin jo 08:30 hereilla. miehen kaveri oli herannyt taas vaikka kuinka paljon aiemmin kyseiseen kolinaan. keitettiin kahvit ja ehdittiin syoda aamupala, ihmetella kaikenlaista mutta mies ja likka eivat heranneet. kavin herattamassa miesta moneen kertaan ja han oli sita mielta etta han vaan nukkuu vaikka kaveri oli lahdossa lentokentalle. vihdoin sain likan hereille ja likkakin oli samaa mielta minun kanssa siita etta lahdetaan junalla Malagaan joten kavin sinnikkaasti herattamassa miesta etta nyt pitaa nousta jos meinaat lahtea. nousihan se unikeko viimein. lahdettiin siis junalle koko remmi. taalla on ilo matkustaa junilla kun niissa on hyva ilmastointi, ovat yleensa siisteja, aikataulussa ja se on hyvinkin edullista Suomen hintoihin verrattuna. menopaluu Malagaan maksaa 3.80 yhdelta ja matka kestaa siis 30-40 minuuttia. ei juuri jarkea maksaa taksista 30 euroa kentalle kun junalla paasee suoraan lentokentan pihaan, 25 euroa halvemmalla. turistit kulkevat mielestani taalla paljon enemman junalla matkalaukkujen kanssa kuin Suomessa mutta siihen lienee looginen selitys se etta Suomessa se lentokentta on ihan korvessa ja sielta ei paase junalla mihinkaan.. mutta siis tapahtumiin taalla.. kaveri jai siis lentokentalla pois ja me jatkoimme Malaga centro asemalle asti. kaytiin El Corte Inglesista ostamassa namia ja siella oli myynnissa Pandan lakuja joita oli pakko ostaa, nam. ostettiin jadekiskalta jadet ja mentiin puistonpenkille syomaan ne. paiva oli aivan jarjettoman kuuma, lampimin tahan mennessa +34 astetta oli 13:30 aikaan yhdessa mittarissa. kaytiin makissa syomassa, Bershkassa ja Kiddy´s Classissa (Zaran lastenvaateliike) ostoksilla. juostiin ihan taysilla junalle josta myohastyttiin parilla minuutilla. kaytiin kiskalla ostamassa juotavaa ja sitten odoteltiin seuraavaa junaa puoli tuntia. imuroin illalla koko kampan, mutta en jaksanut siivota enempaa.
keskiviikkona pesin molemmat vessat, pestiin miehen kanssa vuorotellen lattiat ja sitten viela siistin muuten paikkoja. olin ihan finaalissa taman helteessa siivoamisen jalkeen joten tama paiva menikin sitten tassa. muistaakseni oltiin illalla syomassa jossain mutta  voi olla etta muistan vaarin. torstaina kaveltiin rannalle katsomaan lasten pikkutivolia olisiko auki, ei ollut. ma menin itsekseni Zaraan ja muihin kauppoihinkin olisin mennyt ellei siesta olisi ollut meneillaan ja kaupat kiinni 17 tai 17:30 asti. jain ensin odottamaan etta pari liiketta aukeaisi, mutta eivat auenneet joten kavelin Fuengirolan asemalle josta menin yhden valin Los Bolichesin asemalle josta kavelin kampalle. mies ja likka olivat ajaneet pikkujunalla ympari kaupunkia, kavelleet jarjettoman pitkan matkan rannalta kampalle. he tulivat kampalle vasta puoli kasin aikaan. sitten taas ruoanlaittoa ja normaaleita kuvioita. perjantaina oltiin uimassa, altaalla varmaan joku kolme tuntia ja taidettiin tehda jotain muutakin mutten muista enaa mita. taa helle taitaa sekoittaa hieman ja paivat vaan menevat eika mihinkaan ole kiire joten sita unohtaa asioita aika pian. torstaina muuten kun oltiin tuolla rannalla  niin huomattiin etta Harley Davidsoneja on aikalailla liikenteessa ja Feria-alueella olikin tapahtuma harrikan omistaville ihmisille ja siella oli porukkaa aivan jarjeton maara. Ranskasta, Espanjasta, Sveitsista, Italiasta ja Briteista oli varmaan eniten porukkaa. Yritettiin katsoa olisiko Suomen lippuja muttei nakynyt.. luultiin et taalla on juhannusjuhlat perjantaina mutta kuultiin etta ovatkin vasta lauantaina. lahdin lauantaiaamuna bussilla Fuengirolaan, kavin  ostamassa likalle Benettonilta farkut ja kavaisin myoskin Mayoralilla taas kerran mutten nyt loytanyt sielta yhtaan mitaan ostettavaa. kun olin yhdessa vaateliikkeessa niin kuului harrikoiden metelia ja ne ihan kaikki pyorat menivat letkana bussikatua pitkin; hienon ja vaikuttavan nakoista. seisoin koko letkan ajan risteyksessa ja vilkuttelin kuskeille. siella oli pyoria ja sitten HIENOJA pyoria, choppereita ja hyvin maalattuja. Stradivariuksesta ostin joku paiva, tais olla torstaina itselleni taas t-paidan ja mustat shortsit. viimeinkin shortsit joihin mahdun. miehen kaveri mulle jo sanoi, etta mene isojen tyttojen kauppaan kun olin pari paivaa ruikuttanut etten oikeasti mahdu mihinkaan shortseihin joita taalla myydaan. vyotarosta ovat isot ja reisista kiristavat niin paljon etta pahaa tekee. mutta espanjalaiset naisethan ovat hyvin hyvin pienia ja siroja ja kayttavat varmaan vaatekokoa 32 tai 34 , puhumattakaan naista nuorista likoista taalla jotka ovat yhta jalkaa ja kasia; silti on kunnon rinnat...
oltiin uimassa paivalla altaalla. niin joo mies ja likka olivat nukkuneet yli yhteentoista, suomen aikaa siis 12:15 olivat heranneet. lauantaina illalla mentiin siis bussilla yksiin juhannusjuhliin jotka olivat jarjettoman tylsat joten kaveltiin rantaa kohti ja etsittiin ruokapaikka. safka oli ihan jees. taman jalkeen kavelya rannalla, likka pikkutivolissa ja sitten kaytiin katsomassa paikallisten juhannuksenviettoa rannalla. niilla oli omat poydat, tuolit, grillit, ruoat ja juomat mukana ja lapset vauvasta lahtien mukana ja kellohan oli siis melkein puoliyo. kokot paloivat, jengi kahlasi rannassa aalloissa ja kaikilla tuntui olevan kivaa. itsesta tuntui kuin olisi mennyt kuokkimaan jonkun juhliin. tosin en ole koskaan tajunnut suomalaista pakkodokaamista juhannuksena mutta oli tosi yllatys etta sita juhlaa paikalliset taalla oikeasti juhlivat ja aika isostikin viela. lahdettiin puolen yon aikaan taksilla nukkumaan. kehitettiin siina riitakin sitten mutta sovittiin se sit kylla. likka oli tietenkin poikki ja nukkui sitten sunnuntaina  kahteentoista tata aikaa, siis 13:00 suomen aikaa. pidempaankin olisi varmaan nukkunut ellen olisi mennyt herattamaan hanta. iltapaivalla lahdettiin kavelemaan junalle, mentiin Fuengirolaan ja siita kaveltiin Zoohon. paikka oli erikoisesti rakennettu, elaimet eivat olleet hakeissa vaan omilla alueillaan maastossa ns. vapaana muttei kuitenkaan paasseet ihmisten joukkoon. siella oli gorillat, lintuja, kilpikonnia, kaloja, kaarmeita, apinoita, flamingoja ja mika mielenkiintoisinta; 11 Niilin krokotiilia. ensimmaiset elaimet joista ma olin tosi kiinnostunut. yhdella niista oli kokonainen broileri suussa ja annas olla kun muut krokot sen bongasivat niin sitten tuli kiire kuka sen saakaan. yhdella flamingolla oli muna jota hautoi ja se oli myoskin mielenkiintoista katsottavaa. Zoon jalkeen Burger Kingiin syomaan, sitten junalla pikkupatka ja kavely kampalle. pakkasin vaatteita laukkuihin mita ei kayteta, mies ja likka menivat  viela uimaan. maanantaina oltiin uimassa, levattiin sisalla aikalailla; nukuttiin molemmat miehen kanssa paikkarit ja sitten lahdettiin iltajunalla Malaga Renfeen; siella on uusi ostoskeskus. loysin pari toppia itselleni mutten muuta. likka soi Burger Kingissa miehen kanssa kun ma kiersin kauppoja. kaytiin ravintolassa josta sai pikkusuolaisia patonkeja, luultiin et ne on tapaksia mutta tulivatkin patonkien sisalla. ihan jees oli. kello oli 22:00 kun oltiin kampalla. likka soi nakkia ja meni nukkumaan. raksatyomaalla olivat aijat duunissa kahteentoista joten ei mitaan toivoa menna nukkumaan ennen kuin melu siita laantui. nukuin koko yon jarjettoman huonosti, selka ollut jumissa jo monta paivaa. kavinkin ostamassa siihen sarkyyyn juuri sarkylaaketta apteekista ja nyt taidan lahtea uimaan silla tanaankin on luvattu +32 astetta eli tarkenee kylla. en tieda jaksanko ja ehdinko enaa paivittaa kuulumisia joten summa summarum nyt jo. Suomeen EI huvita tulla yhtaan, likka on ainoa joka venaa kotiin paasya ja kyselee sita joka paiva. me vanhemmat voitaisiin viakka jaada tanne tai ma ainakin mielummin Barcelonaan. ma en diggaa siita et taa on niin pieni paikka tai siis suomalaisia on taalla musta ihan liikaa. joka kerta kun menee kauppaan niin aina on joku kysymassa neuvoa et mista loytyy leivinpaperia tms. ihan kuin ma tietaisin.. tai sitten ihastelevat likkaa, sita tosin espanjalaisetkin tekevat. alkuun se oli kivaa mut nyt se jo tympii.. taalla voi olla lomalla kun muistaa pitaa turpansa kiinni joka paikassa, Barcelonassa oli se hyva ettei ollut kyllastymiseen asti suomalaisia ymparilla. mihinkaan suomalaisiin paikkoihin taalla ei ole tullut edes mieleen menna, en tullut tanne juomaan Juhla Mokkaa ja kuuntelemaan suomalaisten jorinoita. ma haluan olla lomallani rauhassa enka seurustella jonkun uteliaan kanssa joka kyselee ummet ja lammet. ykskin kerta kun tulin kaupasta likan kanssa niin joku suomalaiskimma kysyi ensi kuuksi itselleen asuntoa jos ma sattuisin tietamaan kuka tarvisi vuokralaista. naytinkohan ma jotenkin silta et ma tunnen taalta ihmisia.. vastailin ympari  pyoreasti et asun muiden nurkissa taalla.. siis lampoisia terveisia taalta, nahdaan jos raaskitaan lahtea taalta lammosta.

Kommentit

anne (anon, 13.06.2007 15.16)

Moikka! Miten on menny? Meillä ihan ok tääl tein kämpil. Ollaan pyöritty ympäri Helsinkiä. Tänää sit kastuttii myös, tuli pari kuuroa. Joku puistometsä oli mun kaa meses ku luuli et Joni on. Käski sanoa, et luku hakusessa on 737. Selvitin sit tietysti kuka oon ja miks tein mese tunnukset oli auki. Palaillaan asiaan ja hyvää lomaa!!!

pia (anon, 14.06.2007 21.15)

tervehdys täältä viileaästä kotimaasta. helteet oli viime viikon unelmaa.... harmillista että teillä kävi "vanhanaikaisesti" Barcelonassa. tiedän tunteen, mulle on kerran käynyt samoin. reippaita olette olleet! uskomattaman paljon nähtävyyksiä ja "shoppailua"! meillä on ens viikolla lähtö sinne Norjaan. keski Ruotsissa oli tullut tänään 5cm lunta. toivottavasti se ei enteile huonoja kelejä! hyvää loman jatkoa! terveisiä kaikille!

Monica (anon, 20.06.2007 21.05)

Kivalta kuulostaa teidän oleminen ja eläminen Fuengirolassa! Nauttikaahan loppulomasta, auringosta ja uimisesta :)
Terkkuja ja haleja, Adalle pusuja!