Draamakuningattaren matkassa

epatodellista edelleen..

30.06.2007 23.13 -

valvoin viime yona puoli kolmeen; ei yhtaan mun tapaista.. purettiin laukut, jarjestin vaatekaapit uusiksi jne kun ei vasyttanyt yhtaan..herailin joskus puoli kympin aikaan siihen ettei enaa saanut nukuttua. likan kavin herattamassa 11:00 aikaan younilta. laitettiin leluja ojennukseen, vaatteita myoskin ja sitten iltapaivalla lahdettiin miehen mukaan kaymaan Pasilassa, sielta suoraan mun aidin luokse jarvenpaahan.
sanoin miehelle viime yona et sanomalehdissa on vaara kieli, paahtoleivat ovat ihan mineja, kaikki puhuvat suomea, sua ymmarretaan muttei kenellekaan tee mieli jutella, kirjoitan nykyaan automaattisesti ilman ä ja ö.tä; vaalean leivan syominen on ihan normaalia. taa himassa ja suomessa oleminen tuntuu jotenkin ihan vaaralta, oudolta ja silta et liikkeessa pitaa olla tai ettei jaksa tehda mitaan. lehtia en ole lukenut, televisiota en ole avannut, lukemattomia meileja oli 214 kappaletta odottamassa taalla himassa ja niista 80% oli spammia. salmiakki on ehka ainoa juttu mita oli ikava Suomesta viimeisen viikon. mies tuskin ikavoi taalta mitaan. kaikki tuntuvat olettavan et himaan oli kiva tulla, meita molempia vitutti niin paljon tulla tanne takaisin ettei oo todellista. mies meni kaiken lisaksi yoksi tanaan jo toihinkin. niin joo kavin alkuillasta jaken s-marketissa kaupassa; ostin leipaa, tapaksia, namia jne ja 3 kassillista oli tavaraa pois lahtiessa.. huh.

aidin uusi koti oli aivan kuin maalla, rauhallinen, kivasti sisustettu ja tosi kiva. tuli hurja sisustusvimma itsellekin. perjantai-ilta meni siis ruokaa laittaessa, syodessa ja matkakuvia ja videoita katsoessa. kello oli yksi kun menin nukkumaan.

lauantaina nukuttiin vaille kymmeneen; aamupalaa yhdeltätoista. oltiin äidin pihalla puistossa, mun isä tuli hakemaan meitä Blueskadulle. Pyörittiin siellä minä, likka, mun vanhemmat ja pari kaveriakin tuli moikkaamaan meitä. Isä lähti jonkun ajan kuluttua ja me naiset mentiin kera lasten Kulmikseen kahville. Likallekin löytyi mustikkapläjäys siis mustikkapiirakka syötäväksi. tosi kiva juttu! Kaveri heitti meidät äidin luokse takaisin. äiti ja likka jäivät ruoanlaittoon kun mä lähdin vielä fillarilla käymään Prismassa. Ostin henkareita varmaan 6 paketillista meille kotiin, pyykkikoria jota lähdin etsimään en löytänyt. Syötiin ja sit mies tuli hakemaan meitä kotiin. Ehdittiin himaan ja sit mies lähtikin töihin yöksi.

Sunnuntaina mies kävi kaverillaan katsomassa formuloita. tämän jälkeen mies vei likan Stadikalle uimaan. mä jäin kotiin pesemään pyykkiä ja katsomaan Gilmoren tyttöjä.

Himassa

29.06.2007 01.37 -

ja VITUTTAA aikalailla. alkaa siis kiitos soittako ja kysyko onko kivaa olla kotona.. ei ole ja haluan takaisin sinne mista eilen aamulla lahdin , sinne missa oli  +30 astetta lamminta. Seututulassa odotti Oslon +10 asteen jalkeen +12? ja vesisade . ei, ei hymyilyttanyt eika hymyilyta vielakaan.. palelen sisalla ja mietin tarvitaankohan tana kesana kesavaatteita enaa ollenkaan ja kait se on kuukauden tauon jalkeen alettava jalleen kayttamaan farkkuja, pitkahihaista paitaa ja takkia seka tietty kenkia sandaalien sijaan. olen purkanut lahes tulkoon kaikki kamat, nukuin ekalla lennolla niin pitkat unet et nyt ei veilakaan vasyta yhtaan, tosin mun rytmini taitaa olla viela Espanjan ajassa, siis se on nyt 00:30 ja tahan aikaan yleensa ollaankin menty nukkumaan. meilla piti siis oolla 35 minuutin vaihto Oslossa koneesta toiseen, mutta se olikin 20 minsaa ja oltiin ehditty jo toivoa, etta jaadaan SAS.n piikkiin yoksi Osloon mutta perskale ehdittiin juoksemalla Helsingin koneeseen. otti oikeesti niin kuulaan et vedin oikeen pienen pullon viinia koneessa. yleensa en siella juo mitaan alkoholia. kivasti meni paahan muttei se kauaa "auttanut".  kait se olis mentava nukkumaan et jaksaa huomenna tai siis tanaan nousta tilliaisen kanssa. luurit aanettomalle ettei kukaan vaan soita kasilta aamulla ja kysy onko tyyny hyvin ja oletteko turvallisesti kotona. ma vaan syon koko viikonlopun ja taidan kitata huomen illalla pullollisen viinia vaan siks et jotenkin jaksaisin ajatuksen et maanantaina toihin, vesisateessa, aamulla 06:00 heratys :( ehei miksen ma ole syntynyt jonnekin lampoiseen jossa linnut laulaa, aurinko paistaa ja elama on kivempaa kuin taalla. taidan todellakin alkaa petraamaan sita espanjan kielen taitoani ja muuttaa viela jonain paivana sinne Barcelonaan.

Fuengirolassa

12.06.2007 18.07 -

tanne tultiin siis launtaina likan kanssa. miehen serkku poikineen oli meita kentalla vastassa. melkein unohdin kertoa etta likka sai kummiltaan Burberryn tikkitakin syksyksi; tosi kiva yllari! kaytiin kaupassa, tehtiin ruokaa, oltiin altaalla ja illalla kavastiin viela isossa ostoskeskuksessa. ostin likalle yomekon, Mayoralin topin ja kengat. laspet olivat melko hurjalla tuulella. sunnuntaina oltiin markkinoilla aamulla, ostin kesamekon itselleni. oltiin altaalla ja ma poltin itseni kun en jarkeva laittanut mitaa rasvaa selkaani. laitettiin ruokaa. nukuttiin paivaunet tai siis osa porukasta nukkui. illalla lahdettiin viela kaymaan Mijaksessa. kaveltiin siella ja kaytiin syomassa pizzat. ai niin likka sai allergiaoireita kampalla ja sitten Mijaksessa syomisen jalkeen joten annoin Ataraxia kaksikin kertaa ja luulin et oireet tulivat sitruunalimsasta. viikkoa myohemmin selvisi sitten viimein etta syy oli suolatikuissa joissa oli maitoa; ei oltukaan luettu tuoteselostetta ollenkaan kaupassa ja likka soi  niita uima-altaalla aika lajan..pojilla oli laksyt viela tekematta joten he alkoivat tekemaan viela niita.

maanantaina oli aikainen heratys silla kundit menivat viela kouluun ennen loman alkua. poikien aiti oli herannyt jo aikaisin poikien kanssa ja me unikeot herattiin sitten joskus ennen ysia. suihkuun ja aamupalalle. laitoin itseni, likankin valmiiksi ja sitten lahdettiin kaymaan Miramarissa. kavin Mayoralilla vaihtamassa tytolle ostamani topin silla se oli liian iso. Kaytiin kaupasta ostamassa vetta, ruokaa ja after sunia mulle. ei uima-allasta mulle pariin paivaan siis.. pojat paasivat kahdelta koulusta ja likka lahti poikien aidin kanssa hakemaan heita koulusta. taalla kun on se systeemi et lapset viedaan ja haetaan koulusta. syotiin viela ruoka yhdessa ja sitten he alkoivat tekemaan lahtoa kentalle. likka kavi jo ihan kierroksilla silla tiesi etta isa ja isan kaveri lentavat tanaan Barcelonasta Malagaan. odotellessamme heita pesimme pyykkia ja levittaydyimme vaatteidemme kanssa taloon "kunnolla". Jalleen nakemista jouduimme viela odottamaan kun poikien juna Malagasta oli juuttunut matkalla Benalmadenan kohdalle joten kundit tulivat taksilla joskus puoli viiden aikaan. Maanantaista loppupaiva meni ihmetellessa ja tavaroita purkaessa. illalla kun laitoin ruokaa niin aitikin soitti Suomesta pitkasta aikaa ja kertoi etta apua rahallisesti on saatavilla eraalta tutulta jos tarvitaan. kiva juttu etta ihmisilta loytyy auttamishalua tanakin paivana :) kiitos ja halaus tasta siis jos luette Blogiani!!

tiistaina kiivettiin talon jossa oleillaan takana olevalle pikkukukkulalle ja sen jalkeen lahdettiin paahteessa etsimaan Western Unionin toimistoa jota emme sitten loytaneet ennen siestan alkamista. Toimisto olisi avautunut uudelleen vasta 17 joten lahdimme takaisin kampalle ja paatimme tulla joku toinen paiva uudelleen hakemaan rahat. jain nettikahvilaan kirjoittamaan blogia matkalla tunniksi ja muut menivat jo edelta. muut lahtivat viela myohaan illalla uimaan altaalle. pyykin pesua, ruoan laittoa ja oleskelua illalla. likka on valvonut 22 tai 23 ja herannyt aamuisin 09:30-10.00 eli ihan kiitettavia unia nukkuu taalla mutta ulkona ja tai liikkeessa ollaankin oltu joka paiva aina puolesta paivasta iltaan joten ihmekos toi sitten on etta nukuttaa hyvin :)  Keskiviikkona otettiin suunnaksi ranta jossa ei jaksettu olla varmaan kuin tunti. mina varjossa silla selka ja hartiat oli edelleen hellana sunnuntain palamisesta. likka kavi hieman tutustumassa mereen, tosin ihan rannassa. miehen kaveri oli ainoa porukasta joka kavi ihan uimassa asti. tuuli oli melkoisen kiitettava joten aaltojakin oli aikalailla. mentiin laheiseen rantaravintolaan valipalalle, sitten kaveltiin kaduilla ja odotettiin taas etta siesta loppuisi jotta paasisin hakemaan Western Unionista rahat jotka siella minua odottivat. tanaan jaksoimme joten kuten odottaa ja sainkin rahat sielta ulos. kundit lahtivat varaamaan meilla Gibraltarin matkaa ja me likat suunnistettiin kampalle kaupan kautta. missattiin ensin yksi bussipysakki mutta sitten kaveltiin takaisin ja ehdittiin juuri juoksemalla meille pain menevaan bussiin. kundit tulivat aikalailla myohemmin kampalle.

torstaina suunnistimme bussilla L5 El Corte Ingles Costa Mijakseen. iso tavaratalo josta ei ostettu juuri mitaan. kaveltiin sielta Burger Kingiin syomaan ja sitten Miramariin. pyorittiin kaupoissa ja etsittiin likalle tanne paahteeseen lyhyita shortseja, vihdoin loydettiin kahdet ihan kivat ökaidista. likka ja kunditkin olivat jo vasyja kiertelyyn joten he lahtivat bussilla kauppaan ja sit kampalle. ma jain katsomaan josko jotain loytaisin. Loysin tytolle Mayoralilta pinkin topin ja pitkahihaisen paidan syksyksi, Orchestrasta viela toisen pinkin topin ja toisen pitkahihaisen paidan. kavin kahvilla ja Zarasta katsomassa itselleni valilla jotain mutten loytanyt mitaan kivaa. Bussipysakkia kohti mutta sitten tajusin olevani vaaralla pysakilla ja kysyin yhdelta pariskunnalta neuvoa. He puhuivat vain Espanjaa ja yritin ymmartaa mita he minulle kertoivat. Rouva neuvoi minut toiselle pysakille ja lahdin kavelemaan sita kohti. Epailin eksyvani mutta loysin itseni liikenneympyraan johon tultaessa oikea, "minun" bussini paahtoi minusta ohi. olin vaaralla puolella ympyraa joten en olisi siihen mitenkaan ehtinyt. olin yrittanyt soittaa miehelle kysyakseni milta pysakilta lahtivat mutten saanut hanta kiinni. han soitti ja yritin kertoa etten tieda mihin suuntaan pitaa lahtea kavelemaan. han kaski menna ns. bussikadulle joten suunnistin ihan mihin sattuu ensin ja sitten tajusin etta pakko kavella rantakadulla jotta tiedan missa olen ja mihin pitaa menna. kavellessani rantakatua pari ylaasteaikaista kaveria Jarvenpaasta tulivat vastaan; eivat tosin tunteneet minua ja minakin tajusin hieman liian myohaan keta olivat. katsoin hetken kuluttua taakseni ja olivat pysahtyneet katsomaan myoskin taakseen ja osoittelivat sormella minun suuntaani; tieda sitten tajusivatko kuka olen.. perasta varmaan kuuluu mikali tajusivat.. jalat olivat ihan poikki ja tuntui ettei loppua tule koskaan mutta sinnikkaasti jaksoin Whim Supermarketille asti josta kavin ostamassa itselleni Kopparbergin (!) paarynasiiderin ja yhden Marsin. vedin ne kavellessani ja kirosin tyhmyyttani; uudet paivalla ostetut kengat jalassa jotka puristivat kiitettavasti. en periaatteestakaan ottanut taksia. kavelin siis kampalle saakka, ehka n.5 km. kavin leipakaupasta ostamassa sampyloita ja kakkupalat meille aikuisille. kundit olivat laittaneet ruoan melkein valmiiksi ja olin niin poikki etten ensimmaiseen pariin hetkeen edes puhunut mitaan kenellekaan. pari lasia juomaa, ruokaa ja lepoa niin ok mut jalat olivat melkoisen poikki vielakin. ajoissa nukkumaan silla huomenna Gibraltarille suunta.

perjantaina tosiaan soi kello ennen kahdeksaa, aamupalaa, kahvia, miehet ja lapsi ylos sangysta. kavelimme dosarille aikamatkan ja sitten otimme myos kaikki muut matkalaiset kyytimme. ajoimme rannan kautta hetken aikaa ja sitten suuntasimme tullitielle. opas oli skotti ja kertoi historiaa seka vitseja. Menomatkalla satoi paikka paikoin vetta, eka kerta koko loman aikana! menomatka tuntui kovin pitkalta mutta viimeinkin paasimme sinne perille saakka. kundit ja likka lahtivat katsomaan Cable Carilla apinoita ja maisemia ja mina suuntasin, yllatys yllatys, kaupoille. Adams Kidsin alesta loysin yhdet kivat housut likalle, muuten en loytanyt mitaan. tosin kurssi tuotti hieman paanvaivaa silla Gibraltarillahan on kaytossaan Britannian punta joten piti hieman miettia kannattaako ostaa Magnumia joka maksaa 1.70e jne. siella oli taas kova tuuli ja hieman kylma shortsicapreissa ja neuletakissa!!! muuten taalla tarkenee topissa ja hameessa aina. en loytanyt kivaa kosmetiikkaakaan joten ajattelin tuon 5 kassillista joka tullessa oli riittavan takaisin mennessakin.. saahan sita Suomestakin ihan mita haluaa kun kavelee vaan ostamaan. kaveri osti rookia itselleen eli siina oli meidan Tax Free ostokset. loysin myoskin Tommy Hllfigerin myymalan mutta siella oli aivan JARJETTOMAT hinnat verrattuna siihen Barcelonan myymalaa joten jatin kaiken ostamatta sielta. Nextista loysin itselleni aivan jarjettoman ihanat farkkushortsit muttei niista ollut minulle valitettavasti sopivaa kokoa ollenkaan. harmittaa se vielakin nain monen paivan jalkeen.. kaytiin yhdessa valipalalla ja sitten takasin bussia kohti. takaisin lahtiessa paluumatka sujui vauhdilla silla taisin nukkua suurimman osan matkasta. likka istui frendin sylissa koko matkan. jaatiin rantakadulla pois kyydista ja mentiin meksikolaiseen ravintolaan syomaan. hyvat oli ruoat mutta hyvat oli hinnatkin. Lahdimme kampalle pain koko revohka, ma kavin ruokakaupasta hakemassa ruokaa pikaisesti. kundit kavivat suihkussa ja lahtivat ulos kahdestaan ja me jaimme likan kanssa pelaamaan Prinsessa muistipelia. herasin kolmen aikaan hirvittavaan piipitykseen ja mietin pitkaan palaako jossain vai onko jonkun auton varashalytin. se ei minulle ikina selvinnyt mutta paattelin etta on varashalytin kun aani valilla loppui ja sitten alkoi uudelleen. kundit tulivat neljan aikaan takaisin.

lauantaina herasin likan kanssa vaille kymmenen, aamupalaa ja uimakamojen pakkaamista. miehen frendi herasi 10:30 ja mieskin siina korvilla. kundit olivat hieman uupuneita edellisen illan koitoksista mutta vakuuttivat silti jaksavansa lahtea Aqualandiin Torremolinokseen. lahdimme siis joskus 12 jalkeen junalle. Torren junalta menimme taksilla Aqualandiin. paikka oli kiva ja melko iso. uskaltauduin miehen kanssa yhteen renkailla laskettavaan makeen mukaan mutta ne kaikki muut oli tosi vauhdikkaan oloisia juttuja mulle joten olin aika paljon likan kanssa lasten altaissa. oltiin sulkemiseen eli kuuteen saakka siella. mulla oli suojakerroin 40 selassa etten palaisi ja muualla nivean 20. loppupeleissa karahti sitten selka, hartiat uudelleen, toinen reisi, mahaakin hieman. saamari sentaan! taksilla taas Torren juna-aseman lahettyville ja haettiin Burger Kingista kaikille hampurilaiset mukaan seka kaytiin viinakaupasta ostamassa limsat kaikille. leikkipuistossa junaa odottaessa. junalla Los Bolichesiin josta El Corte Inglesista ostamaan jadea, menin edelta kampalle ja kundit tulivat likan kanssa perassa. Tinto Verano maistoi tuon kuumuuden jalkeen oikein hyvalta. paksu kerros selkaan ja reiteen after sunia ja sitten pyykin pesuun, tiskaukseen ja ruoan laittoon. kello taisi taas olla 23 ennen kuin likka nukahti.

sunnuntaina mies herasi vuorostaan likan kanssa mun vaatimuksestani ja ma sain siis nukkua niin pitkaan kuin halusin, eli herasin 10:19, Suomen aikaa siis 11:19. Mies oli niin ihana etta keitti mulle kahvia, sit aamupalaa ja suihkuun. tyton rasvaamisessa meinasi keinot loppua silla loppurasva oli mennyt pilalle joten piti laittaa niveaa loput, sk 20, toivottavasti tuo riittaa hanelle. ma laitoin pitkasta aikaa teepaidan jossa kunnon hihat paalleni jotta en palaisi enaa. junalla siis suunta kohti Benalmadenaa ja Telefericoa joka siis on kaapelihissi vuoren rinnetta pìtkin vuoren paalle. makin siis uskaltauduin mukaan mutta kylla oli tosi upeat nakymat vaikka hirvittikin hieman! perilla oli pitka kavely pitkin vuoren rinnetta. nousu onnistui oikein hyvin mutta alas tullessa tytto kaatui ! mutta mies sai onneksi kiinni silla han olisi mahtunut kevyesti putomaan pitkin vuoren rinnetta alas asti kaiteiden raoista ja se olisi ollut menoa sitten. kaikki saikahdimme melkoisesti ja likka itki hetken mutta sitten oli pakko jatkaa matkaa kun muut ihmiset hermostuivat kun oltiin niin hitaita menemaan liukasta kapeaa, pienta polkua alas. nakymat olivat todella huimat vaikka joissain kohdin pelotti ihan helvetisti etta jos tasta jalka lipsahtaa niin putoan ja kuolen mutta kannattihan tuo :) kaytiin juomassa ravintolassa ja kundit kavivat viela toisen reitin kahdestaan. odotimme heita ja sitten matka jatkui takaisin alas kaapelihissilla. kundit saivat hienoja kuvia reitilta ja mies kuvasi videokamerallakin. oli hurja tunne menna kaapelihissilla moottoritien yli ja kulkea ihmisten uima-altaiden ylapuolella. alaspain mennessa tuuli hurjasti joten se heilutti koria melko lailla mutten pelannyt juuri yhtaan enaa. tulimme junalla Fuengirolaan asti ja tarkoitus olisi lahtea tekemaan ruokaa lapselle seka menna suihkuun. lahdetaan illalla miehen kanssa ulos syomaan kahdestaan. huomenna mennaan kaupoille etsimaan miehelle kenkia ja minulle farkkushortseja joita en sielta Gibraltarilta sitten saanut. Kiva fiilis edelleen olla lomalla. joskus harvoin tuntuu silta et olisi kiva soitella kavereille mutta nyt tahan puhelittomaan elamaan on jo tottunut. ekan viikon kannoin Nokiaa joka paikassa mukana jotta tiedan mita kello on ja onko kukaan soittanut tai laittanut viestia mutta taman viikon olen ollut taalla valilla jopa ilman puhelinta. vastaanotettuja ja soitettuja puheluja kun taitaa olla jo vaikka kuinka monella kymmenella eurolla, hieman pelkaan. tuliaisia ei olla ostettu yhtaan ja en ole jaksanut niita miettia ollenkaan enka aiokaan niita juuri ostaa silla sen takia me ei matkalla ja lomalla olla. kortit on lahetetty ja toisia en aio enaa alkaa laittamaan. jossain vaiheessa kai pitais vanhemmillekin soittaa et kaikki ok muttei viitsi ylimaaraisia soitella kenellekaan. yhdelle kaverille olen pari puhelua soittanut kun oli tunne et pitaa jollekin hehkuttaa miten siistia taalla on ja on ollut! on nahty kaikenlaista, reissattu tosi paljon ja erilaisia juttuja. taman loman jalkeen mikaan ei ole enaa entisensa :)

Lapsen ruokien kanssa ei ole ollut mitaan ongelmia, joka paikassa ollaan taas saatu selvitettya allergiat ja saatu oikeanlaista ruokaa hanelle ja mika hulluinta paljon helpommalla kuin Suomessa! tahan espanjalaiseen rytmiin voisi melkein tottua. lampo on ihana asia, valilla mulle hieman liikaa toi paahde mutta silti tama on parempi kuin Suomen kylma kesa. ensi kesaksi suunnittelen jo uutta lomaa ihan taysilla. nyt oon kirjoittanut niin kauan etta pakko tsekata viela postit ja sitten lahdettava kampalle. moikka taas!

taalla ollaan taas viikon tauon jalkeen paivittamassa kuulumisia! siis maanantaina herasin 10:19; lapsi ja mies mun jalkeen. Suomen aikaa siis 11:19 :) aamupalan jalkeen suunnistettiin dosalla Fuengirolan keskustaan. ostettiin Bershkasta taas vaikka mita, ma toppeja ja kundit paitoja. kaytiin valilla hakemassa valipalaa supermarketista ja syotiin pahkinoita kirkon pihalla olevassa puistossa. kavaisin likan kanssa viela Zarassa josta taas loysin hanelle vaatteita, pari neuletta syksyn kylmia, yok, varten. oltiin puhuttu et illalla mennaan tivoliin, sitten hylattiin ajatus jonka jalkeen kuitenkin paatimme sinne lahtea. kaytiin siis lahimmasta kaupasta hakemassa 12 litraa vetta, kaljaa, cavaa ja mulle siideria seka kahvia. sitten taksiasemalle josta taksilla kampalle, kamat sisalle ja taksilla viela juna-asemalle. kaytiin benalmadenassa syomassa jotain pienta ja sitten suunnattiin itsemme Tivoli Worldiin. minakin otin rannekkeen koska viime syksyn kaynnin jalkeen jai harmittamaan etten ottanut ranneketta. olimme siella hieman avaamisen jalkeen mutta tivoli oli ilahduttavan tyhja joten ehdimme kayda melkein kaikki laitteet lapi. kavin ensimmaisena vuoristoradassa joka oli mulle aivan liian hurja, kiljuin niin et viereisessa vaunussa oleva suomalaislikka menetti varmaan hetkellisesti kuulonsa. huusin taas et ma kuolen kuten aina noissa laitteissa joissa ma pelkaan.
likka ryykasi taas aivan kaikkiin laitteisiin joihin vaan paasi kundien mukana eika hanta hirvittanyt yhtaan. isaansa on lapsi tullut pelkokertoimen osalta, aidilla kun se on taysi nolla mutta noita kahta ei pelota mikaan. kaytiin viela sellasessa junassa joka naytti tosi hurjalta mutta joka oli minustakin ! ihan lally kuten likka sanoo. kiva ilta oli minullakin tivolissa. oltiin kampalla joskus puoli yhdentoista jalkeen. nukkumaanmeno taas venyi aikalailla.
tiistaina herasin jarjettoman aikaisin silla vieressa olevilta rakennustyomailta kuului sen verran kova kolke ja kolina, etta olin jo 08:30 hereilla. miehen kaveri oli herannyt taas vaikka kuinka paljon aiemmin kyseiseen kolinaan. keitettiin kahvit ja ehdittiin syoda aamupala, ihmetella kaikenlaista mutta mies ja likka eivat heranneet. kavin herattamassa miesta moneen kertaan ja han oli sita mielta etta han vaan nukkuu vaikka kaveri oli lahdossa lentokentalle. vihdoin sain likan hereille ja likkakin oli samaa mielta minun kanssa siita etta lahdetaan junalla Malagaan joten kavin sinnikkaasti herattamassa miesta etta nyt pitaa nousta jos meinaat lahtea. nousihan se unikeko viimein. lahdettiin siis junalle koko remmi. taalla on ilo matkustaa junilla kun niissa on hyva ilmastointi, ovat yleensa siisteja, aikataulussa ja se on hyvinkin edullista Suomen hintoihin verrattuna. menopaluu Malagaan maksaa 3.80 yhdelta ja matka kestaa siis 30-40 minuuttia. ei juuri jarkea maksaa taksista 30 euroa kentalle kun junalla paasee suoraan lentokentan pihaan, 25 euroa halvemmalla. turistit kulkevat mielestani taalla paljon enemman junalla matkalaukkujen kanssa kuin Suomessa mutta siihen lienee looginen selitys se etta Suomessa se lentokentta on ihan korvessa ja sielta ei paase junalla mihinkaan.. mutta siis tapahtumiin taalla.. kaveri jai siis lentokentalla pois ja me jatkoimme Malaga centro asemalle asti. kaytiin El Corte Inglesista ostamassa namia ja siella oli myynnissa Pandan lakuja joita oli pakko ostaa, nam. ostettiin jadekiskalta jadet ja mentiin puistonpenkille syomaan ne. paiva oli aivan jarjettoman kuuma, lampimin tahan mennessa +34 astetta oli 13:30 aikaan yhdessa mittarissa. kaytiin makissa syomassa, Bershkassa ja Kiddy´s Classissa (Zaran lastenvaateliike) ostoksilla. juostiin ihan taysilla junalle josta myohastyttiin parilla minuutilla. kaytiin kiskalla ostamassa juotavaa ja sitten odoteltiin seuraavaa junaa puoli tuntia. imuroin illalla koko kampan, mutta en jaksanut siivota enempaa.
keskiviikkona pesin molemmat vessat, pestiin miehen kanssa vuorotellen lattiat ja sitten viela siistin muuten paikkoja. olin ihan finaalissa taman helteessa siivoamisen jalkeen joten tama paiva menikin sitten tassa. muistaakseni oltiin illalla syomassa jossain mutta  voi olla etta muistan vaarin. torstaina kaveltiin rannalle katsomaan lasten pikkutivolia olisiko auki, ei ollut. ma menin itsekseni Zaraan ja muihin kauppoihinkin olisin mennyt ellei siesta olisi ollut meneillaan ja kaupat kiinni 17 tai 17:30 asti. jain ensin odottamaan etta pari liiketta aukeaisi, mutta eivat auenneet joten kavelin Fuengirolan asemalle josta menin yhden valin Los Bolichesin asemalle josta kavelin kampalle. mies ja likka olivat ajaneet pikkujunalla ympari kaupunkia, kavelleet jarjettoman pitkan matkan rannalta kampalle. he tulivat kampalle vasta puoli kasin aikaan. sitten taas ruoanlaittoa ja normaaleita kuvioita. perjantaina oltiin uimassa, altaalla varmaan joku kolme tuntia ja taidettiin tehda jotain muutakin mutten muista enaa mita. taa helle taitaa sekoittaa hieman ja paivat vaan menevat eika mihinkaan ole kiire joten sita unohtaa asioita aika pian. torstaina muuten kun oltiin tuolla rannalla  niin huomattiin etta Harley Davidsoneja on aikalailla liikenteessa ja Feria-alueella olikin tapahtuma harrikan omistaville ihmisille ja siella oli porukkaa aivan jarjeton maara. Ranskasta, Espanjasta, Sveitsista, Italiasta ja Briteista oli varmaan eniten porukkaa. Yritettiin katsoa olisiko Suomen lippuja muttei nakynyt.. luultiin et taalla on juhannusjuhlat perjantaina mutta kuultiin etta ovatkin vasta lauantaina. lahdin lauantaiaamuna bussilla Fuengirolaan, kavin  ostamassa likalle Benettonilta farkut ja kavaisin myoskin Mayoralilla taas kerran mutten nyt loytanyt sielta yhtaan mitaan ostettavaa. kun olin yhdessa vaateliikkeessa niin kuului harrikoiden metelia ja ne ihan kaikki pyorat menivat letkana bussikatua pitkin; hienon ja vaikuttavan nakoista. seisoin koko letkan ajan risteyksessa ja vilkuttelin kuskeille. siella oli pyoria ja sitten HIENOJA pyoria, choppereita ja hyvin maalattuja. Stradivariuksesta ostin joku paiva, tais olla torstaina itselleni taas t-paidan ja mustat shortsit. viimeinkin shortsit joihin mahdun. miehen kaveri mulle jo sanoi, etta mene isojen tyttojen kauppaan kun olin pari paivaa ruikuttanut etten oikeasti mahdu mihinkaan shortseihin joita taalla myydaan. vyotarosta ovat isot ja reisista kiristavat niin paljon etta pahaa tekee. mutta espanjalaiset naisethan ovat hyvin hyvin pienia ja siroja ja kayttavat varmaan vaatekokoa 32 tai 34 , puhumattakaan naista nuorista likoista taalla jotka ovat yhta jalkaa ja kasia; silti on kunnon rinnat...
oltiin uimassa paivalla altaalla. niin joo mies ja likka olivat nukkuneet yli yhteentoista, suomen aikaa siis 12:15 olivat heranneet. lauantaina illalla mentiin siis bussilla yksiin juhannusjuhliin jotka olivat jarjettoman tylsat joten kaveltiin rantaa kohti ja etsittiin ruokapaikka. safka oli ihan jees. taman jalkeen kavelya rannalla, likka pikkutivolissa ja sitten kaytiin katsomassa paikallisten juhannuksenviettoa rannalla. niilla oli omat poydat, tuolit, grillit, ruoat ja juomat mukana ja lapset vauvasta lahtien mukana ja kellohan oli siis melkein puoliyo. kokot paloivat, jengi kahlasi rannassa aalloissa ja kaikilla tuntui olevan kivaa. itsesta tuntui kuin olisi mennyt kuokkimaan jonkun juhliin. tosin en ole koskaan tajunnut suomalaista pakkodokaamista juhannuksena mutta oli tosi yllatys etta sita juhlaa paikalliset taalla oikeasti juhlivat ja aika isostikin viela. lahdettiin puolen yon aikaan taksilla nukkumaan. kehitettiin siina riitakin sitten mutta sovittiin se sit kylla. likka oli tietenkin poikki ja nukkui sitten sunnuntaina  kahteentoista tata aikaa, siis 13:00 suomen aikaa. pidempaankin olisi varmaan nukkunut ellen olisi mennyt herattamaan hanta. iltapaivalla lahdettiin kavelemaan junalle, mentiin Fuengirolaan ja siita kaveltiin Zoohon. paikka oli erikoisesti rakennettu, elaimet eivat olleet hakeissa vaan omilla alueillaan maastossa ns. vapaana muttei kuitenkaan paasseet ihmisten joukkoon. siella oli gorillat, lintuja, kilpikonnia, kaloja, kaarmeita, apinoita, flamingoja ja mika mielenkiintoisinta; 11 Niilin krokotiilia. ensimmaiset elaimet joista ma olin tosi kiinnostunut. yhdella niista oli kokonainen broileri suussa ja annas olla kun muut krokot sen bongasivat niin sitten tuli kiire kuka sen saakaan. yhdella flamingolla oli muna jota hautoi ja se oli myoskin mielenkiintoista katsottavaa. Zoon jalkeen Burger Kingiin syomaan, sitten junalla pikkupatka ja kavely kampalle. pakkasin vaatteita laukkuihin mita ei kayteta, mies ja likka menivat  viela uimaan. maanantaina oltiin uimassa, levattiin sisalla aikalailla; nukuttiin molemmat miehen kanssa paikkarit ja sitten lahdettiin iltajunalla Malaga Renfeen; siella on uusi ostoskeskus. loysin pari toppia itselleni mutten muuta. likka soi Burger Kingissa miehen kanssa kun ma kiersin kauppoja. kaytiin ravintolassa josta sai pikkusuolaisia patonkeja, luultiin et ne on tapaksia mutta tulivatkin patonkien sisalla. ihan jees oli. kello oli 22:00 kun oltiin kampalla. likka soi nakkia ja meni nukkumaan. raksatyomaalla olivat aijat duunissa kahteentoista joten ei mitaan toivoa menna nukkumaan ennen kuin melu siita laantui. nukuin koko yon jarjettoman huonosti, selka ollut jumissa jo monta paivaa. kavinkin ostamassa siihen sarkyyyn juuri sarkylaaketta apteekista ja nyt taidan lahtea uimaan silla tanaankin on luvattu +32 astetta eli tarkenee kylla. en tieda jaksanko ja ehdinko enaa paivittaa kuulumisia joten summa summarum nyt jo. Suomeen EI huvita tulla yhtaan, likka on ainoa joka venaa kotiin paasya ja kyselee sita joka paiva. me vanhemmat voitaisiin viakka jaada tanne tai ma ainakin mielummin Barcelonaan. ma en diggaa siita et taa on niin pieni paikka tai siis suomalaisia on taalla musta ihan liikaa. joka kerta kun menee kauppaan niin aina on joku kysymassa neuvoa et mista loytyy leivinpaperia tms. ihan kuin ma tietaisin.. tai sitten ihastelevat likkaa, sita tosin espanjalaisetkin tekevat. alkuun se oli kivaa mut nyt se jo tympii.. taalla voi olla lomalla kun muistaa pitaa turpansa kiinni joka paikassa, Barcelonassa oli se hyva ettei ollut kyllastymiseen asti suomalaisia ymparilla. mihinkaan suomalaisiin paikkoihin taalla ei ole tullut edes mieleen menna, en tullut tanne juomaan Juhla Mokkaa ja kuuntelemaan suomalaisten jorinoita. ma haluan olla lomallani rauhassa enka seurustella jonkun uteliaan kanssa joka kyselee ummet ja lammet. ykskin kerta kun tulin kaupasta likan kanssa niin joku suomalaiskimma kysyi ensi kuuksi itselleen asuntoa jos ma sattuisin tietamaan kuka tarvisi vuokralaista. naytinkohan ma jotenkin silta et ma tunnen taalta ihmisia.. vastailin ympari  pyoreasti et asun muiden nurkissa taalla.. siis lampoisia terveisia taalta, nahdaan jos raaskitaan lahtea taalta lammosta.

Barcelona

06.06.2007 22.11 -

Taalla sita nyt sit ollaan. Lauantaina paivalla saavuttiin ja lahdettiin lentokentalta suunnistamaan kohti juna-asemaa. Ostettiin liput ja sit odoteltiin junaa. Junalla mentiin Santsiin jossa laitettiin sailytykseen kaikki 4 matkalaukkua. Mesta oli vartiotu mut silti epailytti jattaa laukut sinne. Mies kysyi et jatanko rahat tanne ja ma sanoin et ala jata. Meni ehka puolisen tuntia niin huomattiin metrosta ulos astumisen jalkeen et miehen lompakko oli viety. Lompakossa oli melkein 2000 euroa kateista, ajokortti ja tietty Visa sun muut kortit. Likalle tuli kesken taman hassakan kova vessahata joten ei kun ihan paniikissa etsimaan vessaa vieraalta metroasemalta, hammasta purren ja itkua niellen selvitin ensin miehelle missa on automaatti josta ei saatu rahaa. Automaatti kertoi kortin olevan viallinen ja siina vaiheessa meinasin alkaa huutaa ja itkee. Toinen toimiva automaatti loytyi kylla josta saatiin nostettua mun viela toimivalla Visalla automaatista sen verran rahaa kun sita pysty nostamaan ennen kuin Luottokunta kuoletti kortin. Sen jalkeen paikalliselle kyttikselle tekee rikosilmoitusta. Kyttiksella olivat vaan et jaaha, naita sattuu taalla kymmenia ellei satoja paivassa joten heista kumpikaan ei ollut lainkaan ihmeissaan tapahtuneesta. Soitto Eurooppalaisen Matkahatapalveluun ei juuri jeesannut; korvaus 85 euroa kateisesta. Mies oli ihan paskana, hajalla. Mulla oli itku ihan tosi lahella,silla luulin et joudutaan konsulaatin kautta lahtee takas Suomeen. Passit ja lentoliput onneksi tallessa joten piti vaan yrittaa suoriutua tilanteesta.. Onneks oli kaveri mukana joka lupasi maksaa Barcelonasta vuokratun asunnon. Sit lahettiinkin kavelemaan kohti asuntoa jotta saatais avaimet asunnolle. Meita jo odotettiin siella ja tyyppi varoitteli taskuvarkaista meita. niinpa, naurettiin jo vaikkei viela yhtaan hymyilyttanyt. Jaatiin likan kanssa nukkuu paiviksia kun kundit lahtivat hakemaan Santsin asemalta laukkuja. Asunto olikin sitten varmaan viidennessa kerroksessa ja ei hissia jotenka kundit olivat totaalisen puhki roudattuaan 4 matkalaukullista niin ylos portaita. Meidan laukut eivat ainakaan olleet mitaan kovin kevyita. Lauantai meni siis ryostoa ihmetellessa ja rahaa jarjestaessa. Kaytiin illalla viela El Corte Inglesissa (paikallinen Stockmann, tosin hyvin paljon isompi tavaratalo) ruoka-ostoksilla. Mies kaytti likan veskissa ja sit kaytii ostaa kauramaitoa, leipaa, kaljaa ja kahvia.

Sunnuntaina matkattiin ensin metrolla, sitten tramvia Blaulla eli vanhanaikaisella ratikalla lahemmas yhta vuorta josta matkaa jatkettiin Funicularilla (juna joka menee vuoren seinamaa pitkin) Tibidabo-vuorelle, jossa oli hyvipuisto. Siella menikin sitten ihan koko paiva iltaan saakka. Ruokapaikan etsintakin oli vain hyvin pikaisesti kunhan jostain jotain saadaan. Oltiin tosi finaalissa kun paastiin asunnolle takaisin.

Maanantaina kavaistiin satamassa ja siella olevassa kauppakeskuksessa seka akvaariossa. Akvaariossa oli todella hienoja kaloja, Nemokaloja ja pingviineitakin siella oli. Pikainen kavaisy asunnolla ja sitten syomaan Hard Rock Cafeeseen. Sapuskaa oli taas niin paljon et suurin osa mun paaruoasta jai syomatta. Ahneella on p.. loppu..

Tiistaina kundit olivat likan kanssa Zoossa ja ma kaupoilla.Ostin farkkuhameen, farkut, Benettonin vyon ja 2 Benettonin paitaa itselleni. Kavin kysymassa El Corte Inglesissa tyton kadonneita aurinkolaseja muttei niita siella ollut. Unohtuivat siis sinne silloin lauantaina. Kaytiin Burger Kingissa vetamassa hamppareita ja ranskiksia. Taman jalkeen asunnolle lepaamaan. Jalat alkaa olee aika vasyneet iltaisin, silla ollaan oltu joka paiva liikenteessa jostain 10:30-21/22 saakka. Likka jaksanut ihan alyttoman hyvin silla meillahan ei ole rattaita mukana, tosin mies sitten joutunut kantamaan hanta olkapailla.

Keskiviikkona aloitettiin kierros niin etta ma paasin katsomaan vihdoinkin Gaudin taloja jotenka aloitimme Passeig de Gracialla olevista Manzana de la Discordiasta siis eripuraisuuden korttelista. Ensin  on Casa Amattler jossa oli infokeskus mutta muuten taloon ei paassyt tutustumaan. Seuraavaksi on Casa Batlló jonka halusin edottomasti nahda ja sinne maksoin mukisematta 16.50e sisaan jotta paasin nakemaan koko ihastuttavan talon sisaltakin. Olisin voinut vaikka muuttaa sinne silla se oli niin ihana!!! ja siina vieressa on viela Casa Lleó Morera. Taman jalkeen olin niin pyorryksissa Casa Battlósta etta olin aivan totaalisen hiljaa hyvin kauan ja vain hymyilin. Valipalalle jonka jalkeen menin tutustumaan viela Casa Milaan eli La Pedreraan joka on erittain suuri monikerroksinen kerrostalo. Siella on erittain vaikuttava, monessa eri kerroksessa oleva parveke jossa on aarimmaisen hienoja rakennelmia. Otin uudella digikameralla kuvia erittain paljon vaikka siella katolla olo pelottikin minua hieman. Olin niin uuvuksissa etta olisin halunnut jo lepaamaan mutta mies sanoi etta sinun pitaa nahda se kirkko josta olet niin kauan puhunut. Kyse on siis tietenkin Sagrada Familiasta, Gaudin luomus tamakin mutta en jaksanut menna alyttomaan jonoon jonottamaan etta olisin nahnyt kirkon sisalta. Kavely metrolle, sitten matkustimme poikien vaatimuksesta Camp Noulle eli FC Barcelonan kotikentalle jossa pelataan La Ligan peleja. matkalla sinne ostimme likalle optikolta uudet aurinkolasit ja kaytin likan ravintolan veskissa. Kavelimme siis Camp Noulle, likka ja kundit menivat museoon ja tutustumaan stadikkaan ja mina kahville silla aikaa. Ostin kahvin, suklaan ja veden ja ajattelin et vastaan pariin tekstariin samalla kunnes huomaan etta mun N73 ei ole mun laukussa. Kahvit parilla huikalla huiviin ja juoksin melkein koko matkan ravintolaan jossa olin pissattanut likan. Olin aivan uuvuksissa kun paasin sinne ja sitten alan selittamaan etta unohdin Nokiani tanne. Kundi otti samantien mun puhelimen ja ojensi sen mulle. Olin jarkeva unohtanut sen naisten vessaan. Meilt on viikossa havinnyt tavaraa ja etenkin rahaa enemman kuin millaan muulla matkalla koskaan. Mutta likassa on hirmu huolehtiminen ettei han lahde omille teilleen tai joku hanta vie. Portugalissa kuukausi sitten siepattua Maddya kun etsitaan taallakin ja se on jotenkin niin sydanta riipaisevaa etta en paasta tyttoa hetkeksikaan silmistani. Se on rankkaa mutta kannattaa.

Miehen 36v synttarit tanaan, onnea rakas ihana!torstaina olikin aikainen heratys ja lahto junalle jolla menimme Port Aventura huvipuistoon. junamatka kesti tunnin verran. Se olikin erittain iso hyvipuisto jossa ajan sai menemaan kohtuu kivasti joten oltiinkin siella koko paiva. Ostin itselleni Hello Kitty lompakon seka hatun silla olin edellisena paivana polttanut kivasti paanahkani. Siella paahteessa tuli myos hyvin akkia huono olo, pyortyminen ja oksentaminen oli meitsilla melkoisen lahella.. paha olo helpottui kun soin poppareita ja join paljon. oltiin alkuun koko remmi sellasessa lyhyessa junassa, oli hieman kuin vuoristorata tms. ihan jees. likka kavi kaikissa hurjissakin aikuisten laitteissa mihin han vaan ikina paasi ja lasten laitteisiin han ei halunnut tai jos menikin niin ne olivat hanesta liian lallyja.. isaansa on lapsi tullut vauhdin suhteen ainakin. Kundit kavivat taas siina 100 metria korkeassa tolpassa joka ensin hiissaa porukat ylos ja sen  jalkeen on tiputusta olikohan se 80 metria. kamala huuto sielta juurelta ainakin kuului. Huvipuisto oli hyvinkin elamys myos minulle vaikken niista juuri perusta silla oli selvasti nahty vaivaa sen rakentamiseen. Oli kiinaa, valimerta, polynesiaa, villia lantta ja meksikoa. jokaisessa maassa soi asiaan kuuluvat musiikit ja esim. meksikossa oli kaktukset sun muut rehut. pois pain lahdettiin kasin jalkeen kun puisto meni kiinni. luokkaretkelaisia oli aivan jarjettoman paljon joten ryysista oli jokaiseen hyvaan laitteeseen 30-60 minuuttia. Kundit olivat kaukaa viisaita ja ostivat extratiketit joilla paasi jonon ohitse sopivasti. juna oli perilla takaisin Barcelonassa kymmenen aikaan illalla joten mentiin hakemaan KFC.sta ja McD.sta ruokaa meille. kampalle paasyn ja safkaamisen jalkeen tuli jokaiselle meista uni melko pian.

Perjantaina herattiin joskus puoli kymmenen aikaan. Kundit lahtivat likan kanssa Moto Gp harjoituksia katsomaan Montmeloon ja ma jain kampille. Kavin suihkussa, pakkasin vaatteita  matkalaukkuun valmiiksi lauantain lahtoa varten ja sitten suunnistin nettikahvilaan paivittamaan kuulumisiamme. kirjoitin kolme varttia, kahvilaan aamiaiselle ja sitten kaupoille puoli yhden aikaan. Kavin ihailemassa Tommy Hilfigerin isoa myymalaa ja ostin sielta yhden paidan itselleni. Sitten Benettonille josta ostin miehelle paidan, itselleni topin, lapselle shortsit ja pari toppia. Etsin jalleen kesamekkoa kauan mutta en loytanyt mitaan kivaa ja sopivan hintaista. Sisleylla oli yks aika kiva mut se maksoi 70 e enka tieda olisinko sellaista pitanyt kuitenkaan kertaakaan Suomessa joten sekin sai jaada. Olin takaisin kampalla vasta kuuden jalkeen. Join KALJAA, kuuntelin HIM.ia pitkasta aikaa ihan taysilla ja pakkasin. Molemmat Samsonitet melko taynna mutta silti alkoi hirvittamaan etta mita jos kaikki vaatteet eivat mahdukaan niihin laukkuihin, mita sitten tehdaan.. Miehet ja likka tulivat seiskan aikaan. Mies lupasi auttaa mua pakkaamisessa, ei auttanut ja mulla meni hermot. tapeltiin ja hetken kuluttua huudettiin kilpaa, ma itkin ja mies alkoi huitomaan mun edessa jollain hemmetin Starbucksin ilmapallolla ja sit ma hiillyin viela hieman lisaa...Likalla oli hata musta kun ma itkin. Kaverit Lappeenrannasta jotka ovat myos taalla soittelivat et mennaanko syomaan ja nahdaanko jossain. riita oli kesken joten mies oli sita mielta ettei menna, vai mennaanko. ma vaadin asian selvittamista ja telkesin meidat keittioon selvittamaan asiaa. mies ei puhunut vaan mokotti koska  hanella ei mielestaan ollut mulle mitaan asiaa!?? viimein saimme asian sovittua, ma olin vaan jo itkenyt niin paljon et olin raukka kylmissani vaikka ulkonakin oli varmaan viela  vaikka kuinka lammin. lahdin siis farkuissa ja neuleessa jotka osoittautuivat melko kuumaksi ratkaisuksia.. kiva oli nahda niita kavereita pitkasta pitkasta aikaa. nahty varmaan viimeksi pari vuotta sitten kesalla heidat. kaytiin syomassa ja yritettiin menna katsomaan tanssivia vesisuihkuja Plaza Españalle mutta siella olikin joku autonayttelyhappening jotenka ei nahty sita kunnolla. mentiin taksilla kampille ja kello taisi olla 23:30 kun paastiin perille. Likka oli aarettoman vasynyt jotenka han nukahti melkein samantien. valvoin kundien kanssa pakaten viimeisia kamoja silla aamulla olisi tiedossa huoneen luovutus :( tama kaupunki on  ollut ihana, kaunis, meluisa, siisti, kokemus, suuri ja monipuolinen. on museoita, ravintoloita, ranta, nahtavyyksia ja kunnollisia kauppoja vaativalle shoppaajalle. ei mitaan ianikuisia rattiliikkeita joita on jokainen etelan lomakohde taynna vaan ihan kunnon iso El Corte Ingles, Benetton, Sisley, tietty monta Zaraa, Mangoa ja Hilfiger. Vuitton, Gucci,  Dolge & Gabbana, Burberry, Adolfo Dominquez, Loewe jne. joita tosin voi vaan ihailla kaukaa silla ei kehtaa menna nain koyhana edes ovesta sisaan kun sekin varmaan maksaisi..

Viimeisena aamuna eli lauantaina. kello soi 07:45. vasytti perkeleesti silla yolla kello oli varmaan 01:30 kun mentiin nukkumaan. suihkuun, kosmetiikat kasaan, vaatteet niskaan, likan heratys, aamupalakamat poytaan ja kundit lahtivat hakemaan kahvit meille lahikahvilasta.pikaisesti aamupala huiviin ja sitten viela viimeisten astioiden tiskaus, lattioiden harjaus pikaisesti, roskiakin oli taas kertynyt huima laja joten niiden vienti ja pois. tuntui et aika taas loppu kesken kaikessa mita yritat tehda.. Kundit kantoivat urhoollisesti meidan kahden (mun ja likan) kaksi isoa matkalaukkua alas ja saattoivat meidat taksiin. Kundit jaivat siis viela Barcelonaan ja suunnistivat Montmelon radalle katsomaan Moto Gp.ta ja illalla viela FC Barcelona-Espanyolin fudismatsia. (matsi oli paattynyt 2-2.) Me otettiin taksi lennosta Via Laietanalta mutta saatiin se hyvinkin akkia.. kello oli vaille kymmenen kun oltiin jo Barcelonan lentokentalla. ma nostin laukut laukkukarryyn, likan siihen paalle, yritin saada pienen muumilaukun ja mun laukun viela pysymaan mukana turvallisesti ja sitten vamos. lentokentta oli ISO ja sekava, ei loydetty Span Airin tiskia mistaan ja etsittiin sita tosi kauan. viimein jonotin matkailuinfoon joka siis oli kaupunkien karttoja ja muuta infoa ja sen jalkeen lentokentan omaan infoon josta kuulin et tiskit joita etsin ovat lentokentan aivan toisessa paassa. nama espanjalaiset tai siis etenkin Barcelonalaiset ovat kuin ranskalaiset eivat puhu tai eivat osaa englantia joten jos et osaa espanjaa niin hiljaista on ymmartamisen tai asioiden selvittamisen kanssa. mies onneks osaa niin et parjataan ja makin osaan selvittaa lapsen ruoat espanjaksi, kiittaa, pyytaa anteeksi ja tilata laskun, hah.

sitten ostamaan kahvit, vetta ja sitten jatkoimme matkaamme melkoisen kauan oikeille porteille.koko ajan pelotti et mita jos tulee veskihata, et mita sitten teen. lasta ei voi jattaa yksin mihinkaan ettei kukaan vie hanta, muttei myoskaan laukkuja ettei kukaan vie niita tai mika pahempaa laita niihin huumeita, pommeja tai jotain muuta. tana paivana et voi kehenkaan luottaa kuin itseesi kun reissaat. sehan me on jo nahty talla matkalla... luulin koko ajan et self checkingiin tarvitsee luottokortin jolla tiketit ostettu joten en sitten edes kokeillut sita vaihtoehtoa vaan odotimme 1.5 tuntia et paastaan chekkaukseen ja kun viimein Malagan lento nakyi taululla niin chekkaus ei ikina alkanut. kello oli 11:50 kun aloin kyselemaan takanani olevalta nuorelta parilta et mihin aiotte lentaa. olivat menossa jenkkeihin ja meksikoon. jatin laukkuni heille hetkeksi, kavin toteamassa etta olenkin vaarassa jonossa ja siirryin jonosta 90 jonoon 91. hetken siinakin odotettuani aloin kysymaan miehelta edessani etta mihin han lentaa ja sanoi lentavansa Budapestiin. taman jalkeen hyokkasin virkailijoiden kimpppuun etta missa se Malagan tsekkaus oikein on.. ottivat meidat sitten vastaan Palma de Mallorcan tiskilla.. turvatarkastuksen jalkeen juostiin lapi kentan, kysyin turvamiehelta puhuuko han enlgantia etta tietaako han missa portti 36 on. ei osannut, joten kun vaihdoin kielen espanjaan niin apu tuli heti.. merkillista. kaytiin pikapissalla ja sen jalkeen juostiin portille. ei siis ehditty kaupoillekaan ollenkaan.. lento lahti kuitenkin 30 minuuttia myohassa joten oltiin perilla myos hieman myohassa. yritin nukkua koneessa mutta likka heratteli koko ajan. ensimmaisen kerran tosin minustakin oli hienot maisemat lentokoneesta :)  nyt kun vaihtuu kohde niin vaihtuu myos tarinat eli jatkuu..

Loma siis alkaa huomenna!

01.06.2007 17.41 -

Teille jotka ette tätä ole aiemmin lukeneet niin olemme siis huomenna lähdössä neljäksi viikoksi Espanjaan lomailemaan. kuulumisia luvassa välillä!

VIKA työpäivä

01.06.2007 17.36 -

Kello soi 05:30 aamulla.Kahvia, suihkuun, pakkaamista. Tuntuu et koko asunto on täynnä vaatteita ja matkalaukkuja,  kosmetiikkapusseja, kenkiä, laukkuja ja kaikkea tärkeää mikä pitäis saada mukaan.. Tavaraa on ihan älyttömästi mutta ollaanhan me siis neljä, siis 4 viikkoa lomalla joten kyllä sitä vaan voi olla kolme, siis 3 matkalaukullista nyt jo.
Töissä viimeisten asioiden läpikäymistä, hinnastojen päivitystä, sähköposteihin vastailua.. Olin haaveillut lähteväni ajoissa mutta pääsin lähtemään vasta kolmelta. Kävin ostamassa pari postikorttia, hain likan tarhasta. Imurointia, pakkaamista ja silittämistä tämä vika ilta taitaa olla aika tiiviisti. Pesukone on pyörinyt kohta 2 tuntia ja loppua ei tunnu olevan. Äiti ja sisko tulevat vielä melko myöhään illalla piipahtamaan täällä. Kiva et tulevat. Kaveri joka lähtee mukaan tulee meille yöksi jotta päästään tästä suoraan kentälle. Jännittää, tuntuu kivalta, hassulta, oudolta ja ehkä ihanaltakin. Kirjoittelen kuulumisia aina välillä jostain nettikahvilasta mutta mitään joka päiväistä päivittelyä ei ole luvassa. Jos teille tulee ikävä niin viestejä saa laittaa. Puheluihin tuskin vastataan ellei ole jollakulla joku hätä. Mukavaa kesäkuuta, toivottavasti Suomessakin on lämmintä! Moikka!

Torstai

01.06.2007 17.29 -

Loma on kohta ja hommat levällään.. Olin töiden jälkeen lekurissa, voin ihan jees nyt mut lääkitystä jatketaan jonnekin kevääseen ainakin. Mies tuli töistä suoraan hakemaan meidät ja sit mentiin hakee Mäkin kaistalta safkaa jonka jälkeen himaan syömään. Likan toinen mummi ja pappa tulivat käymään meillä. Pakkaamista, yleistä säätämistä, rahan siirtämiset , passien skannaukset ja sitten melkein kaikki onkin jo hoidettu. Jännää.

Keskiviikko

01.06.2007 17.24 -

töissä hoppua, siivottiin melkis  koko päivä. Olin töiden jälkeen ostamassa alusvaatteita.  ostin ihanat vaaleanpunaiset Chantellen liivit, kivoja housuja ei löytynyt. Pari tuntia sain taas vierähtämään siihen kaupassa sopivien liivien etsimiseen ja sovittamiseen. Kotona olin puoli kasi. Pakkaamista ja etenkin parisuhteesta huolehtimista. Pari päivää viel töitä.