Draamakuningattaren matkassa

Porvoossa

20.08.2007 12.51 -

Lauantaina soi kello puoli kasin aikaan. Noustiin vasta kasilta. Kahvia ja ciapattaa aamupalaksi. varattiin junalle menoon puoli tuntia aikaa ja silti meinattiin myöhästyä junasta. Helsingissä käytiin ostamassa aurinkorasvaa, sk 30 Sokokselta. Kun Lättähattu saapui asemalle niin mentiin heti varaamaan siitä paikat meille neljälle. Mies ja likka tulivat meiltä himasta bussilla mutta onneksi ehtivät ajoissa junaan. Juna lähti 10:52 kohti Porvoota. Päivä oli hyvin lämmin jo aamusta joten rasvasin itseni heti junassa ensimmäisen kerran. Olin onneksi varannut juotavaa ja hedelmiä matkaevääksi. Junassa oli kuuma ja se oli aivan ääriään myöden täynnä. Hieman ennen perille pääsyä yksi nuori kundi pyörtyi junaan. Kun tajusin mitä siellä oli tapahtunut kaivoin laukusta pillimehun ja menin tarjoamaan sitä kundille. Ei leuhka huolinut sitä vaikka olisi tehnyt varmasti oikein hyvää hänen matalalle verensokerilleen. Perillä oltiin puoli yhden aikaan. mies kuvasi junaa ja asemalla ollutta höyryveturia myöskin. käveltiin vanhaan kaupunkiin ja jäätiin ensimmäiselle terassille juomaan. Käveltiin ja katseltiin pikkuputiikkeja vanhassa kaupungissa. Käytiin satamassa syömässä. Aurinko poltti tosi kuumasti ja mulla olikin terassilla syömisen jälkeen toinen reisi aivan punertavana, vaikka oli hame päällä joka peitti reidet. nopeasti vaan lisää aurinkorasvaa etten palaisi. Käveltiin takaisin vanhaan kaupunkiin ja sitten satamaan J.L.Runebergin luokse. ostin satamasta jäätelön ja oli niin iso pallo että meinasi mennä suurin osa jäätelöstä maahan. Piti syödä se jäde tosi äkkiä.

Laivalla oli vielä kannella tilaa meille neljälle. Meidän vieressä oli mies kera tyttärensä ja tämän aviomiehen ja tämän äidin sekä yksi heidän tuttu pariskunta. Nämä kaksi vanhempaa miestä ihastuivat tyttöön kovasti ja naurattivat, hauskuuttivat sekä leikkivät likan kanssa koko laivamatkan, 3,5 tunnin ajan. Heillä oli omat pullot mukana, mutta olivat sen verran hyväntuulista porukkaa että annoin heidän ihan rauhassa hauskuuttaa tyttöä ja tytön heitä. Likka pääsi myös kipparin koppiin ja pyöri siellä muiden lasten kanssa. kiva oli reissu mutta oltiin ihan  puhki kun päästiin perille Helsinkiin.

Miehen kaveri oli miestä vastassa satamassa ja he jatkoivat siitä kaljalle ja juhlimaan. Me naiset, minä, likka ja äitini jatkoimme matkaa Kauppatorilta kohti ratikkapysäkkiä.  likka juoksi torilla laivatuttavuuksien perään ja huusi moikka jolloin koko kuusihenkinen seurue kääntyi ympäri, moikkasivat tyttöä taas ja nauroivat likalle kovasti. Annoin toiselle miehistä numeroni jos joskus voidaan mennä katsomaan hänen koiraansa. Mies olisi vienyt tytön kotiinsa jos vain olisimme antaneet hänet.

Ratikalla Hakaniemeen, bussilla meille. Oltiin puoli ysin aikaan kotona. tein vielä ruokaa ja syömisen jälkeen mentiin kaikki saunaan. Sit nukkumaan.